Kapitola štvrtá:

Domov














Koronavírus priniesol človeku šancu
prestať sa báť tmy
a čeliť svojim bubákom!














Človek dostal šancu zavrieť oči
a prijať od prírody,
ktorú si dovtedy nevážil...















Človek dostal šancu opäť cítiť domov!








Spánok bol po dýchaní najdôležitejšou potrebou, každej živej bytosti,
no človek bol jediná, ktorá sa oň úmyselne pripravovala.







Samovraždy

62% mladých ľudí do 25 rokov trpí samovražednými depresiami, kvôli sociálnym sieťam a z toho spôsobeného nedostatku spánku.

200%
nárast rakoviny

Pri myšiach so spánkovou depriváciou sa prejavil 200% nárast v rýchlosti a veľkosti nárastu rakoviny v porovnaní s myšami, ktoré spávali ako obvykle.

DNA

Nedostatočný spánok nemení len aktivitu a aktuálny stav génov, útočí aj na fyzickú štruktúru genetického materiálu samotného.
Už jeden deň spánkovej deprivácie zníži aktivitu génov DNA o vyše 200%.

Testosterón

6 hodinový spánok zníži testosterón na úroveň o 10 rokov staršieho.

Nočné
zmeny

Svetová zdravotnícka organizácia oficiálne klasifikovala prácu na nočné zmeny ako "pravdepodobný karcinogén".

Neschopnosť tela
v boji s rakovinou

Spánková deprivácia oslabuje tzv. bunky M1, ktoré obvykle pomáhajú bojovať s rakovinou a naopak podporuje bunky M2, ktoré podporujú jej vývoj.

Gény

Spánkovou depriváciou nad alebo podexprimované konkrétne gény môžu spôsobiť, že vzniknú biologické produkty, ktoré zvýšia riziko ochorení, napríklad demencie, rakoviny, kardiovaskulárnych chorôb a imunitných porúch.

Preťažený
imunitný systém

Výrazné zvýšenie úrovne aktivity sympatického nervového systému tela vyvoláva nepotrebnú a nepretržitú zápalovú reakciu imunitného systému, ktorá spôsobuje rôznorodé zdravotné problémy, vrátane rakoviny. 

Cholesterol

Nedostatok spánku spôsobuje pokles lipoproteínov s vysokou hustotou ("dobrý" HDL cholesterol), ktorý sa preukázateľne spája s kardiovaskulárnymi ochoreniami. Rovnakú reakciu má aj nesprávne načasovaný spánok.

Metastázovanie
rakoviny

Zlá kvalita spánku zvyšuje riziko rozvoja rakoviny, a ak sa rakovina začne rozvíjať, funguje ako hnojivo zlovestne podporujúce jej rýchly a bujnejší rast.

Zvýšenie rizika vyvinutia
rakoviny o 40%

Rozsiahly európsky výskum skúmajúci takmer 25 000 jedincov preukázal, že šesťhodinový alebo kratší spánok sa spája so 40-percentným zvýšením rizika vyvinutia rakoviny v porovnaní s ľuďmi, ktorí spávajú sedem alebo viac hodín za noc.

O 70% menej NK buniek

NK bunky sú imunitné bunky, ktoré dokážu zničiť zhubnosť rakovinových buniek.
Dr. Michael Irwin skúmal zdravých mladých mužov a preukázal, že jediná noc štvorhodinového spánku odstráni v porovnaní s osemhodinovým až 70% NK buniek.

Nedostatočný spánok
nikdy "nedospíme".

Všetky negatívne dopady spôsobené spánkovou depriváciou sú nezvratné, pretože nedostatočný spánok nie je možné dospať, ani si ho "uložiť do zásoby".
Počíta sa každá minúta.

O 50% vyššia pravdepodobnosť nakazenia nádchou.

U ľudí, ktorí spávajú menej než 5 hodín je miera nakazenosti nádchou takmer 50%.

Oslabený imunitný
systém

Skrátením spánku, čo i len na jednu noc, prichádzame o ochranný štít imunitnej odolnosti.

Znížená schopnosť otehotnieť
o 80%

Ženy s nepravidelným pracovným časom majú o 80% vyššiu pravdepodobnosť výskytu ťažkostí so zníženou plodnosťou.

Vyššia pravdepodobnosť
spontánneho potratu

Tehotné ženy, ktoré spávajú menej než 8 hodín za noc majú výrazne vyššiu pravdepodobnosť spontánneho potratu v prvom trimestri v porovnaní so ženami spávajúcimi osem alebo viac hodín za noc.

O 33% vyššia miera abnormálneho menštruačného cyklu

Z štúdií skúmajúcich 100 000 zamestnaných žien pracujúcich na nočné zmeny bola zaznamenaná o 33% vyššia miera abnormálneho menštruačného cyklu, ako u žien pracujúcich v pravidelnej pracovnej dobe počas dňa.

Neplodnosť a znížená plodnosť

Zhubné následky spánkovej deprivácie na reprodukčné zdravie, kde obaja partneri trpia nedostatkom spánku vedú k výraznej infertilite a subfertilite, teda neplodnosti a zníženej plodnosti.

Nepríťažlivosť

Porotcovia experimentu, v ktorom nevedeli o jeho hlavnom zámere, označili fotografie s tvárami ľudí po krátkom spánku, ako vyčerpané, menej zdravé a oveľa menej príťažlivé než atraktívne fotografie tých istých ľudí po 8 hodinovom spánku.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.

The block heading

Use this text to share information about your brand with your customers.








Nedostatok kvalitného spánku človeku abnormálne aktivovala sympatický nervový systém, až tak,
že stresová reakcia útok alebo útek trvala nepretržite aj niekoľko rokov!








Človek sa snažil privodiť si spánok displejmi či alkoholom, no neuvedomoval si,
že tieto "pomôcky" kvalitu jeho spánku výrazne zhoršovali, a to,
že nedostatočný spánok nebolo možné "dospať".














Nedostatočný spánok u človeka spúšťal domino efekt,
ktorý sa valil telom ako vlna zdravotných ťažkostí a planétou ako lavína celosvetových problémov.

Rakovina Zeme na všetkých úrovniach.














Aktivita dozorných oblastí v prefrontálnej kôre, potrebná na premyslený úsudok a kontrolované rozhodnutia,
sa nedostatkom spánku utlmila a hlboké mozgové štruktúry riadiacie motiváciu a túžbu sa zosilnili vplyvom externého prostredia.








Takmer všetko, čo si myslel a robil alebo čomu veril, cítil a platil
rozhodovala propaganda tých, ktorým takýto stav vyhovoval.














To u človeka spustilo nekonečné zapĺňanie bezodnej prázdnoty,
ktoré sa stávalo súčasťou automatických vzorcov jeho správania.

Slepý konzum sa stal jeho závislosťou.














Už po 5 dňoch nekvalitného spánku si človek zvykol na zníženú kvalitu života, ako na bežný štandard,
čo spolu s premnožením "zlých baktérií" v mikrobióme - jeho emočnom mozgu - umožnilo jeho
zraniteľné telo, myseľ a dušu sofistikovane využívať pre dosiahnutie po väčšinou mocenských cieľov.








Najcennejšiu komoditou sa stali osobné dáta.














Vznikla uponáhľaná, prázdna a bolesťou otupená populácia ľudí,
ktorú poháňal neustály hnev a strach,
pretože trpela hladom aj počas blahobytu.








Populácia tvorov, ktorých evolúcia sa zasekla pri nezvládnutých pudoch, emóciách a myšlienkach.

Populácia tvorov, ktorá stratila samú seba.















Väčšina ľudí si dovtedy neuvedomovala, ako blízko boli ich vedci s hypotézou,
že všetko na svete vzniklo z "ničoho".








Takmer zabudli, že počas spánku sa pripájajú k neobmedzenému zdroju hraničiacemu so smrťou,
ktorý im dáva život a poznanie ďaleko za hranicami bdelosti.

Znovuobjavili svoj skutočný domov.








Mary Oliver

"Niekto, koho som milovala, mi raz dal krabicu plnú tmy.
Trvalo mi roky, kým som pochopila, že aj to bol dar.“


Mahátma Gándhí

„Láska je jedna strana mince.
Druhou je pravda.“


Mahátma Gándhí

„Cnostný človek nežije cnostne preto, že z toho má prospech,
ale preto, že je to zákonom a vitálnej sily jeho bytia.“








Čecholováci vytvorili nástroj,
ktorý človeku umožnil uvedomiť si a naplniť skutočné potreby.


Aby im priniesol znovuzrodenie od základov
a pomáhal im v (r)evolúcii lásky.





Chceš sa s ním v nasledujúcej kapitole
zoznámiť?















alebo







Chceš si namýšľať,
že Teba sa tento príbeh netýka?




"Prečo nám skvelá technika, ktorá šetrí prácu a uľahčuje život priniesla doteraz tak málo šťastia?
Odpoveď je jednoduchá: pretože sme sa ju nenaučili rozumne používať".

Albert Einstein